Izazovi skorašnje turističke sezone


Što nam donosi ovogodišnja sezona?


Za prethodnu turističku sezonu može se reći kako je bila uspješna, no što nam donosi 2019. tek treba vidjeti.

Obzirom da je Hrvatska jedna od najpopularnijih mediteranskih zemalja, nema sumnje da će i dalje biti prvi izbor stranih gostiju. Ali, konkurentske zemlje poput Grčke i Turske će se također boriti za svoj dio kolača. Stoga se sigurno može reći da će godina biti puna izazova za cjelokupan turizam na Mediteranu.




Koje su glavne prepreke?

Za domaće turističke djelatnike dodatan problem stvaraju nove zakonske izmjene kao i  kronični nedostatak radne snage.

Za što bolji rezultat neophodna je  snažna promocija naših mnogobrojnih destinacija. U ovom zimskom razdoblju, Hrvatska turistička zajednica provodi aktivnosti predstavljajući se na tematskim svjetskim sajmovima.

Tako je pokrenula prvu ovogodišnju brand kampanju koja će se do 17. veljače provoditi na ukupno pet velikih tržišta među kojima su Njemačka, Ujedinjeno Kraljevstvo, Nizozemska, Švedska i Španjolska. Aktivnosti u sklopu kampanje provodit će se putem društvenih mreža Facebook, Instagram i Twitter, kanala na YouTubeu, a tu su i aktivnosti "display oglašavanja".

„Prvu ovogodišnju brand kampanju pokrećemo s ciljem zadržavanja pozitivnih trendova u ovoj godini, odnosno s ciljem daljnjeg pozicioniranja naše zemlje kao atraktivne cjelogodišnje destinacije. Prilikom provedbe ove kampanje fokus nam je na promociji proizvoda kao što su sunce i more, kultura, eno-gastro i aktivni turizam. Riječ je o segmentima ponude koji su najtraženiji na navedenim tržištima i koji mogu biti motiv dolaska većeg broja gostiju“, izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić, dodavši kako su iza nas i u tijeku nastupi na brojnim turističkim sajmovima na tržištima poput Njemačke, Nizozemske i Austrije.

Osnovni cilj brand kampanje je podizanje prepoznatljivosti branda Hrvatska kao atraktivne turističke destinacije zbog čega se u ovim kampanjama primarno komuniciraju najznačajniji hrvatski turistički proizvodi, kao i najprepoznatljivije turističke destinacije i znamenitosti.



U 2018. godini porast je bio sljedeći: oko 1% više noćenja bilo je u kampovima, 1,5% u hotelima te čak 5% više u privatnim smještajima.

Iz spomenute statistike proizlazi da prethodnom sezonom najviše mogu biti zadovoljni privatni iznajmljivači apartmana, vila kao i kuća za odmor, čiji broj svake sezone bilježi rast.


Nedostatak radne snage i zakonske izmjene

Kao što smo ranije spomenuli, jedan od glavnih problema za turističke radnike će i ove godine biti nedostatak radne snage. Kako bi taj problem riješili, mnogobrojni ugostitelji i hotelijeri posežu za mjerama kojima žele zadržati dosadašnje sezonske radnike. Tako ih između ostalog plaćaju i za vrijeme zimskih mjeseci, daju im bonuse na postojeću plaću te im osiguravaju kvalitetan i udoban smještaj. Nema sumnje da je to jedna od mjera koja izaziva poštovanje.

No, s druge strane, valja priznati kako ni poslodavcima nije lako. Naime, sve većim poreznim opterećenjima njihovo poslovanje postaje otežano. Tako je od 1. siječnja ove godine stupio na snagu novi Zakon o porezu na dohodak kojim je predviđeno da paušal za iznajmljivače od 1. siječnja 2019. može biti od 150 do 1500 kuna. 

Odluka o visini paušala je decentralizirana te će je donositi jedinice lokalne samouprave, a ako one u propisanom roku, do kraja siječnja ove godine, ne donesu tu odluku, visina paušalnog poreza po krevetu odnosno po smještajnoj jedinici u kampu određuje se automatizmom u iznosu od 750 kuna. 




S obzirom na to da je do sada maksimalni iznos paušala bio 300 kuna, u slučaju da lokalne jedinice ne donesu odluku o zadržavanju sadašnjeg iznosa, ili pak odluče povećati paušal, to bi mogao biti udar na velik broj iznajmljivača.

Veći paušal najviše bi mogao pogoditi one s prosječnom i ispodprosječnom popunjenošću apartmana. Prosječna popunjenost sada se kreće oko 60 dana te je posljednjih pet godina primjetan značajan rast, no pitanje je što donosi budućnost.

Iako se mnogima čini da je iznajmljivanje soba i apartmana jako unosan posao, treba uzeti u obzir i činjenicu da je sezona za većinu relativno kratka, kao i to da su značajni troškovi održavanja, čišćenja, komunalija i sl. mnoge bi viši paušal mogao gurnuti u sivu ekonomiju, što će izazvati potpuno suprotan efekt od onog koji su zakonodavci htjeli postići.


Bilo kako bilo, nadamo se da sve navedeno neće poljuljati entuzijazam i trud koji naši ljudi svake godine ulažu u obogaćivanje ponude te da ćemo i za godinu dana govoriti o uspješnim brojkama.


Napomena: Dodajte svoj smještajni ili ugostiteljski objekt na našu platformu. Time se na kvalitetan način prezentirate ciljanoj publici i u konačnosti dolazite do većeg broja gostiju. 

Na raspolaganju vam je BESPLATNI i CROALA "Partner Paket" 

www.croala.hr/register  Registracija je jako jednostavna, baš kao i unos teksta, fotografija i sadržaja kojima vaš objekt raspolaže. Pogledajte na primjeru našeg partnera kako to izgleda - www.croala.hr/listing/58/Villa-Katarina-Tučepi 

Za sve informacije i upite možete se obratiti našoj korisničkoj službi putem maila: info@croala.hr

Rastimo zajedno!

www.croala.hr Hrvatska poslovna platforma

KOCKICE PROJEKT j.d.o.o.




Ne propustite priliku da budete dijelom jedinstvene hrvatske poduzetničke zajednice. Priključite se još danas besplatno.



Želim se priključiti

Sve do sada niste imali internet platformu koja okuplja i povezuje one Hrvate u svijetu koji na bilo kakav način spadaju u rubriku poduzetnika. Pretočite to u svoju korist i priključite nam se još danas, i to besplatno.